TERMA DAN SYARAT WARRANTY

QURAN DIGITAL
Produk Utama:

  • Pen Digital : 12 bulan

Aksesori:

  • Adaptor                 : 3 bulan
  • Kabel USB             : 3 bulan
  • Fon Telinga             : 3 bulan

Tiada Jaminan:

  • Al Quran
  • 5 Buku Tambaan
  • Kad Indeks
  • Kotak Eksklusif

Tempoh Jaminan:

Kategori

Sub Kategori

Tempoh Jaminan

Produk Utama

12 bulan

Aksesori

Adaptor

3 bulan

Kabel USB

3 bulan

Fon Telinga

3 bulan

Kotak Pembungkusan

Tiada Jaminan

Al Quran

Tiada Jaminan

5 Buku Tambahan

Tiada Jaminan

Kad Indeks

Tiada Jaminan

Kotak Eksklusif

Tiada Jaminan

 

JAM AZAN DIGITAL

VERSION 1:
Produk Utama:

  • Jam Azan : 12 bulan

Aksesori:

  • Adaptor             : 6 bulan
  • Alat Kawalan Jauh : 6 bulan

No Warranty:

  • Stand
  • Kotak Pembungkusan

Tempoh Jaminan:

Kategori

Sub Kategori

Tempoh Jaminan

Produk Utama

12 bulan

Aksesori

Adaptor

6 bulan

Alat Kawalan Jauh

6 bulan

Stand

Tiada Jaminan

Kotak Pembungkusan

TIada Jaminan

JAM AZAN DIGITAL VERSION 2:

Produk Utama:

  • Jam Azan : 12 bulan

Aksesori:

  • Adaptor             : 6 bulan
  • Alat Kawalan Jauh : 6 bulan

Tiada Jaminan:

  • Stand
  • Kotak Pembungkusan

 Tempoh Jaminan:

Kategori

Sub Kategori

Tempoh Jaminan

Produk Utama

36 bulan

Aksesori

Adaptor

6 bulan

Alat Kawalan Jauh

6 bulan

Stand

Tiada Jaminan

Kotak Pembungkusan

TIada Jaminan

 

Bukti Jaminan:
Anda perlu mengesahkan status jaminan anda yang boleh dilakukan dengan menyediakan mana-mana satu daripada bahan berikut:

Jenis Bukti

Penerangan

Invois

Invois asal atau salinan invois boleh digunakan untuk mengesahkan status jaminan.

Kad Jaminan

Kad jaminan boleh digunakan untuk mengesahkan status jaminan, jika anda tidak dapat memberikan invois asal.

Nombor Siri

Nombor Siri produk boleh digunakan untuk mengesahkan status jaminan, jika anda tidak dapat memberikan mana-mana bahan di atas.

Polisi Jaminan:

Perkhidmatan

Penerangan

1 to 1 Exchange

Dalam masa 7 hari dari tarikh pembelian, jika kerosakan produk berkaitan dengan kecacatan pembuatan dalam produk (kerosakan fungsi perkakasan), anda boleh memilih untuk penggantian dengan model yang sama atau perkhidmatan pembaikan dalam tempoh jaminan.

Pembaikan Dalam Tempoh Jaminan

Dalam tempoh jaminan, hanya HQ alfalah.my sahaja yang boleh memberikan perlindungan jaminan untuk produk yang mempunyai kerosakan, mengikut undang-undang dan peraturan di Malaysia.

Dalam tempoh jaminan, alat ganti dan aksesori berbungkus dengan prestasi rosak bukan berkaitan pengguna yang tidak boleh dibaiki boleh diganti secara percuma.

alfalah.my akan terus menyediakan perkhidmatan waranti untuk sebarang alat ganti dan aksesori yang diperlukan selama 90 hari selepas tarikh pembaikan, atau untuk baki tempoh jaminan produk (yang mana lebih lama).

Pembaikan Selepas Tamat Tempoh Jaminan

Produk yang memenuhi salah satu daripada syarat berikut hanya layak untuk perkhidmatan pembaikan di luar jaminan berbayar:

·       Tempoh waranti telah tamat.

·       Produk telah rosak disebabkan oleh prestasi rosak yang berkaitan dengan pengguna, atau pembongkaran/pembaikan tanpa kebenaran.

·       Gantian berbayar di luar jaminan (pembelian semula) akan ditawarkan untuk aksesori yang tidak boleh dibaiki.

 Jaminan Terbatal:

Jaminan produk akan terbatal sekiranya produk:

  • Telah rosak semasa transit dalam proses penggantian, atau dibaiki (melalui pos).
  • Telah diolah semula, dibuka atau dibaiki tanpa kebenaran.
  • Tertakluk kepada kerosakan pengguna yang tidak disengajakan, seperti kerosakan berkaitan jatuh, input voltan yang tidak betul, tekanan berlebihan atau ubah bentuk fizikal utama (untuk adaptor, kerosakan tersebut termasuk retak, pin patah, ubah bentuk teruk, kabel kuasa pecah dan teras wayar terdedah).
  • Tertakluk kepada kerosakan yang disebabkan oleh penyusupan objek/bahan asing (cecair, hakisan, serangga, dll).
  • Tertakluk kepada kerosakan akibat pemasangan dan penyelenggaraan seperti penggunaan perkakasan dari pihak ketiga seperti adaptor, sd card dll.
  • Berbeza daripada model produk yang dinyatakan dalam bukti jaminan, atau mempunyai bukti waranti yang diubah.
  • Mempunyai papan nama produk, barkod Nombor Siri atau pita gangguan yang telah dikeluarkan, rosak atau tidak boleh dibaca.
  • Tertakluk kepada kerosakan berkaitan bencana alam (kebakaran, gempa bumi, banjir, dll).

Pembaikan Jaminan Kualiti

  • Alat ganti/aksesori yang dilindungi dalam tempoh jaminan diberikan tanpa had sehinga tamat tempoh jaminan produk.
  • Alat ganti daripada pembaikan di luar tempoh jaminan diberikan jaminan terhad selama 90 hari.

Kenyataan Lain

Maklumat dalam polisi jaminan ini hanya terpakai kepada peranti pengguna Al Falah yang dijual di Malaysia.

Hanya model produk yang dikeluarkan di Malaysia (tertakluk kepada notis di laman web rasmi alfalah.my) layak mendapat perkhidmatan jaminan yang digariskan dalam dokumen ini.

Pihak alfalah.my tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang komitmen atau tawaran lain yang dibuat oleh ejen pihak ketiga (peruncit, pengedar, dll) yang tidak dijaminnya.

Hubungi Kami

WhatsApp: 016-6669344 (24jam)